Leveransvillkor

Leveransvillkor

1. Köp
Alla produkter i Amorspilars onlineshop är lagervaror. Du måste vara 18 år för att beställa från Amorspilar.

2. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att din beställning mottagits. Vi garanterar att skicka alla beställningar gjorda vardagar innan klockan 14.00, samma dag.

3. Fraktkostnad
Inom Sverige betalar du bara 49kr i fraktkostnad, beställningar över 699kr skickas fraktfritt.
Väljer du Postförskott som betalalternativ kostar det också 99 kr extra i postförskottsavgift.
Vid faktura eller delbetalning tillkommer ingen extra faktureringsavgift.
Väljer du kort eller Swish som betalningsalternativ tillkommer 0 kr.

4. Betalning
Alla priser på Amorspilar är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer utöver själva produkternas kostnad.

Säkerhet vid betalningar hos Amorspilar. Vi är angelägna om att du ska vara säker när du gör ditt köp hos Amorspilar. Vi använder en säker kryptering (SSL-certifikat), och all datatrafik skickas krypterad på hela Amorspilar.se. Du kan se hela certifikatet genom att klicka på hänglåset i toppen av webbläsaren. Direkt efter köp skickas en orderbekräftelse till e-postadressen du angivit. Du kan alltid läsa dessa leveransvillkor via denna länken https://www.Amorspilar.se/leveransvillkor/.

5. Ångerrätt / Byte
Beställare har rätt att frånträda en beställning genom att till Amorspilar lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits och vi har mottaget ångermeddelandet. Konsumenten skall inom 14 dagar efter ångermeddelandet återsända varorna till Amorspilar. Vi återbetalar beloppet inom en vecka efter mottagen och kontrollerad retur. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande, (t.ex. bruten plombering, öppnad/använd produkt.). Enligt Distansavtalslagen gäller inte ångerrätt för avtal som avser en vara som med bruten försegling/förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen/förpackningen har brutits av konsumenten.

Vid ångerrätt/byte så betalar kunden själv för returfrakten till oss. Vid ångerrätt återbetalas ordervärdet senast inom 30 dagar efter mottagen retur. Vid byte till ny produkt skickar Amorspilar den nya produkten fraktfritt inom 14 dagar. Maila eller ring oss för snabbast hantering om du ångrar ditt köp eller vill skicka tillbaka produkten/produkterna. Du kan kontakta oss på telefon 0511-189 00 alla vardagar mellan 8-14, eller mejla oss dina frågor på info@amorspilar.se. Glöm inte att uppge ditt order/kundnummer eller namn så att vi vet var returen kommer från.

Alla returer skall skickas till Amorspilar, Box 355, 532 24 Skara

Amorspilar kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Återbetalning sker direkt via Swish, och hela ordervärdet inklusive moms återbetalas.

6. Reklamation / Garanti
Amorspilar garanterar att varje försändelse okulärbesiktigas innan den skickas till Er. Skulle varan ändå vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Amorspilar givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar Amorspilar meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet. Vid en reklamation återbetalas varuvärdet senast inom 30 dagar efter mottagen retur. Vi mailar eller skickar ut en retursedel till dig i samband retur av en reklamation. Kontakta oss för snabbast hjälp.

Vid byte till ny produkt skickar Amorspilar den nya produkten fraktfritt inom 14 dagar.

Garanti
Vi lämnar ett års garanti på alla leksaker. En produkt med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering har du rätt att reklamera för att kostnadsfritt få en ny produkt. Vi har ingen garanti för att ätbara produkter eller stimulerande geler/krämer eller kosttillskott fungerar lika bra för olika personer. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet. Konsumenten har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Innan du reklamerar en leksak, om leksaken har ett batteri - kontrollera att:
- Batterilocket sitter som det skall. (Se även till att det är ordentligt åtdraget)
- Alla Batterier sitter åt rätt håll. (Ofta ett upp och ett ner)
- Rätt sorts batteri används. (Det står på förpackningen vilken storlek det skall vara)
- Prova alltid med nya batterier. (Ev. medföljande batterier är ofta av sämre kvalitet.)

Transportskada
Skulle ditt paket vara skadat vid ankomst så kontaktar du oss för att få produkterna utbytta mot nya, om skadan är av sådan karaktär att även produkterna skadats.

7. Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i annans namn utan dennes vetskap och acceptans. Denna typ av beställningar polisanmäles av Amorspilar. Tänk också på att IP-nummer loggas vid alla beställningar.

8. Avsändare på Ditt paket
Din beställning skickas med diskret avsändare (KB, Box 355, 532 24 Skara). Som innehåll anges endast ditt ordernummer. Det syns inte utanpå vad försändelsen innehåller.

9. Åldersgräns
Beställare hos Amorspilar måste vara minst 18 år fyllda vid beställningstillfället.

10. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats, kontakta oss och kolla! Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order så är det bättre att Du löser ut den och returnerar den till oss. Då slipper Du kravet på 195.- för ej utlöst paket.
Vid försenad leverans mer än 30 dagar från beställningstillfället har du rätt att häva köpet.

11. Outlöst försändelse
Försändelse som outlöst går i retur till Amorspilar innebär att beställaren debiteras med en avgift för frakt och returfrakt, om 195 kronor. Debiteringen sker för att täcka Kondonbutikens kostnader för hanteringen av dessa försändelser. Fakturering av detta krav kommer att ske i samarbete med Klarna AB. Överstiger orderns totalvärde 3.000kr så faktureras 10% av ordervärdet vid outlöst försändelse. Din försändelse ligger hos Postens ombud i 14 dagar efter ankomstdagen.

12. Eventuell tvist
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

13. Skydd av personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar dig även om att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter. Läs mer om hur vi hanterar dina personliga uppgifter i vår integritetspolicy.

14. Trygg E-handel
Amorspilar är certifierad av Trygg E-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg E-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. Trygg E-handel är en del av Svensk Distanshandel där vi också är fullvärdiga medlemmar.

AMORS PILAR ERBJUDER DIG
leverans
FRI FRAKT 699:-
1-2 dagars leverans
diskret
100% DISKRET
Avsändare: AP
mångfald
2000+ OLIKA
Leksaker & Kläder
klarnaaaa certifieradtrygg ehandel postnordswish
KONTAKT
Amors Pilar
Org nr 556654-1958
Box 355
532 24 Skara
info@amorspilar.se 0511-189 00 (08-14)
Fakturafrågor Klarna
08-120 120 10
facebook instagram